آموزش مدیتیشن بصورت ساده و قدم به قدم :

آموزش مدیتیشن بصورت ساده و قدم به قدم :

۱٫اولین کاری باشد که هرصبح انجام میدهید.

بسیاری اوقات برخلاف اینکه میخواهید مدیتیشن را صبحها انجام دهید، وقتی از خواب بیدار میشوید آن را فراموش میکنید. میتوانید از ریمایندر موبایل و یا چسباندن کاغذی در مکانهای درمعرض دید استفاده کنید.

۲٫ آهسته پیش بروید.

خودتان را مجبور نکنید که از روز اول حتما نیم ساعت مدیتیشن انجام دهید. برای هفته اول فقط روزی ۵ دقیقه انجامش دهید و به مرور، مدت زمانش را افزایش دهید.

۳٫ زمان راحتی را انتخاب کنید.

مدیتیشن به آسایش شما مربوط است، لذا واجب است که زمانی را به آن اختصاص دهید که فشار کاری و عصبی ندارید. برخی ترجیح میدهند آن را صبحها انجام دهند تا روزشان را با انرژی مثبت آغاز کنند و برخی دیگر شب را قبل از خواب ترجیح میدهند تا خواب راحتی داشته باشند. هنگامی که زمان مناسب خودتان را یافتید، آن را رها نکنید و هرروز آن ساعت از روزتان را به مدیتیشن اختصاص دهید. تا ۲ ساعت قبل و بعد از مدیتیشن از خوردن غذا پرهیز کنید. شکمتان نه زیادی پر باشد و نه خالی.

 

۴٫ ثابت قدم باشید.

ثبات قدم خود را در مدیتیشن حفظ کنید. هرروز در همان ساعت مدیتیشن را انجام دهید حتی اگر فقط ۵ دقیقه زمان داشته باشید. مدیتیشن را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. هرچقدر بیشتر مدیتیشن کنید، نتایج بیشتری کسب خواهید کرد. انتظار نداشته باشید به زودی نتیجه دلخواهتان را کسب کنید، مدیتیشن زمان و مداومت در تمرین میخواهد تا نتیجه را به شما نشان دهد.

۵٫ فضای مخصوص مدیتیشن را ایجاد کنید.

ایجاد یک فضای خاص برای انجام مدیتیشن به ذهن شما کمک میکند که آرام شود و فرآیند مدیتیشن را به آسانی آغاز کنید. شما میتوانید مدیتیشن را هرجایی میتوانید آغاز کنید، ولی داشتن مکان مخصوص در طول زمان به شما کمک میکند که حتی با نشستن در آن مکان به آرامش برسید. مکان مدیتیشن شما میتواند اتاقی مجزا باشد فقط باید این نکته را مدنظر قرار دهید که هیچ آلودگی صوتی نباید در آن مکان موجود باشد، هم چنین اتاق خوابتان به دلیل اینکه حس خواب آلودگی به شما میدهد، مکان مناسبی نیست. میتوانید مکان مخصوص خودرا با گلها، سنگ، شمع و یا هرتصویر الهام بخشی که برایتان ایجاد انگیزه میکند، تزیین کنید.

۶٫ لباسهای راحت بپوشید.

لباسهای تنگ و چسبان نپوشید. لباسی بپوشید که در آن احساس راحتی کنید.

۷٫وضعیت بدنتان نیز تاثیرگذار است.

راحتی و آرامش درونی شما از حالت قرار گیری بدنتان مهم تر است. بنشینید، راحت باشید و دستهایتان را روی رانها قرار دهید. میتوانید به صورت چهارزانو روی زمین بنشینید و یا به طوری که کف پاهایتان روی زمین است، روی صندلی بنشینید. هرکدام که باعث میشود کمرتان حالت صافتری داشته باشد را انتخاب کنید. برای ایستادن دستهارا آزادانه در دوطرف بدن نگه دارید. برای دراز کشیدن روی زمین زیرانداز راحت داشته باشید و درصورت لزوم فضای خالی زیر سر و زانو را به خوبی پر کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *