در صورتی که با بررسی تمامی موارد داخلی مشکل نویز و سیگنال شما برطرف نگردید

در صورتی که با بررسی تمامی موارد داخلی مشکل نویز و سیگنال شما برطرف نگردید در این مرحله :

مودم را به همراه آداپتور و کابل تلفن به محل Box مخابراتی (سرخط) که نزدیک در ورودی ساختمان قرار دارد، ببرید. مودم را به پریز برق متصل و روشن کنید، سپس خط ADSL (خط رانژه) را شناسایی و روکش یک سر کابل تلفن را جدا کنید و به ترمینال سرخط و قسمت سوکت دار را به قسمت DSL مودم متصل کنید.

برای اطلاع از نویز و سیگنال در سر خط می توانید با واحد پشتیانی فنی شهر خود در تماس باشید تا نویز و سیگنال خط شما بررسی گردد.

در صورتی که نویز و سیگنال در سرخط نیز نامناسب باشد این مشکل می تواند از مودم، اختلال در تجهیزات مخابراتی شاتل در مرکز مخابراتی، نقص در تجهیزات مخابرات و یا بستر نامناسب خط شما ناشی شود. درصورت امکان این آزمایش را با یک مودم دیگر هم انجام دهید و در صورت باقی ماندن مشکل با واحد پشتیبانی فنی شهر خود تماس بگیرید.

آموزش مدیتیشن بصورت ساده و قدم به قدم :

مناسب بودن نویز و سیگنال در سرخط به این معناست که مشکلی روی خط شما وجود ندارد و باید سیم کشی داخلی ساختمان بررسی شود.

در صورتی که نویز و سیگنال مناسب باشد تا برطرف شدن مشکل موارد زیر را به ترتیب بررسی کنید:

*با هر تغییر باید برای مدتی روی خط نظارت داشته باشید تا از برطرف شدن یا نشدن مشکل مطمئن شوید.

  1. همه دستگاه‌ها از جمله اسپلیتر، تلفن، دوشاخه ضدبرق، کارت خوان، فکس، Caller ID و دیگر دستگاه‌ها را به ترتیب از روی خط تلفن ADSL برداشته و مودم را به صورت مستقیم بدون اسپلیتر و وسایل جانبی به خط تلفن متصل و نویز و سیگنال خط را بررسی کنید.

  2. مودم را باکابل و پریز دیگری بررسی کنید.

  3. در صورت دولاینه بودن پریز تلفن، پریز مربوط را تعویض و مودم را به پریز دیگری متصل کنید.

  4. از اتصال صحیح آداپتور مودم و سالم بودن پریز تلفن اطمینان حاصل کنید.

  5. مودم را از سیستم جدا کنید.

  6. مودم را به صورت سخت‌افزاری با استفاده از یک جسم نوک تیز ریست کنید و سپس بار دیگر تنظیمات آن را انجام دهید.

  7. مودم دیگری روی خط قرار دهید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *